Som medlem i fyra mikropartier på raken så har jag lärt mig mycket om det politiska hantverket just för små organisationer. Dessa har en långt större och menar jag betydligt mer spännande utmaning än vad småpartier har. Saker som Alinsky tacticts, content marketing, marknadsföring, storytelling, elementen i framgångsrik kommunikation av ideer mm har jag därför tagit hänsyn till i mina kampanjideer.
Nedan finns några, men har skrivit dussintals.
Kampanjer jag skrivit:
-
The Scorecard (sätta betyg på makthavare)
-
Lobbyshoppen (ironisera över korruption)
-
Broschyrer till makthavare (göra en "big content" om hur illa makten sköter sig)
- Valaffischer (ironisera över partistöd och resurser som partierna får av skattebetalarna)
- Stefan Löfvens Sverige (videoserie om hur Sverige försämrats, med humor, spoof på LO's videos "Reinfeldts Sverige", 2014)
- Därför röstar jag på sossarna (en humoristisk kampanj där den kommunicerade tanken är tvärtom mot vad det faktiskt står)
- Satirisk fejk-broshyr från Systembolaget (om ett påhittat samarbete med kreditkortsföretagen, i syfte att verka för kontanters bevarande)